
چهارشنبه سوری در یزد بابازداشت گسترده معترضان در فرعیهای خیابان ملاصدرا همراه بود. دلیل این بازداشت ها آن هم در این فرعیها و نه در خیابان اصلی بدین دلیل بود که مسیرهای مشخص شده برای تجمع معترضان در یزد یعنی تمام ورودیهای میدان اطلسی و میدان نعل اسبی و چهار راه پزوهش کلاً توسط نیروهای گارد ویژه بسته شده بود. فرعی هایی که به این مسیرها هم منتهی میشدند توسط سربازان بسته شده بود. این کار باعث شده بود که مردم در فرعیهای منتهی به این فرعیها بهخصوص فرعیهای ملاصدرا و شهرک گلستان و شهرک دانشگاه تجمع کرده و با روشن کردن آتش و پرتاب ترقه و نارنجک به اعتراض و شعار بپردازند.
با شروع تاریکی هوا حمله گسترده ناگهانی نیروهای گارد و لباسشخصی ها، آغاز شد که تنها بین ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱ در فرعیهای ملاصدرا نزدیک به ۱۰ تن بازداشت شدند، نکته دیگر بازداشت موتورسواران بود که نیروهای گارد، موتورسوار ان را تعقیب کرده و در جای خلوت آنها را بازداشت میکردند.

