

نیروهای سرکوبگر عراقی تحتامر مالکی، در رساندن کاظم نعمتاللهی، یکی از بیماران اشرف که از نارسایی پیشرفته هر دو کلیه رنج میبرد و نیاز فوری به دیالیز خون دارد، کارشکنی میکنند. وی در وضعیت بسیار وخیمی بهسر میبرد و جانش در معرض خطر جدی قرار دارد.
بعد از مراجعات مستمر و مکرر بیمار و نمایندگان ساکنان، قرار بر این شد که بیمارستان تحت اشغال نیروهای مسلح عراقی در اشرف، او را در روز 12اسفند جهت عمل جراحی به بیمارستانی در بغداد منتقل کند. اما دژخیم عمر خالد، مدیر این بیمارستان، در آخرین لحظه، رفتن او به بغداد را لغو کرد.
در 17ژانویه ۲۰۱۰ دکتر عراقی پس از ویزیت بیمار، یک رشته آزمایش برای او تجویز کرده بود که بهدلیل همین کارشکنیها انجام نشد. در 25ژوییه ۲۰۱۰ در ویزیت مجدد دکتر عراقی، مشخص شد کلیههای بیمار بهدلیل تأخیر در معالجه، در حال از کار افتادن است. پزشک دستور داد که بیمار به فوریت دیالیز شود. اما از آن تاریخ تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و هر روز وضعیت او بحرانیتر میشود. از نوامبر ۲۰۱۰ تاکنون 4نوبت قرار پزشکی وی در بغداد توسط مأموران عراقی لغو و 2نوبت مراجعه او به بیمارستان نیز بینتیجه بوده است.
از ابتدای تأسیس اشرف در سال ۱۹۸۶ تا قبل از آن که حفاظت به نیروهای عراقی منتقل شود، مسایل درمانی ساکنان با هزینه خود آنها و بهطور مستقیم در ارتباط با مراکز پزشکی و درمانی عراق حل میشد. اما از ابتدای۲۰۰۹ نیروهای تحت امر مالکی یک محاصره پزشکی ضدانسانی را علیه اشرف اعمال میکنند. چیزی که در ماه دسامبر ۲۰۱۰ موجب درگذشت 2تن از بیماران مبتلا به بیماریهای صعبالعلاج شد.
مقاومت ایران ضمن تأکید بر اینکه محدودیتهای سیستماتیک پزشکی از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است و مسئولان آن قابل تعقیب و مجازات هستند، خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل و یونامی و همچنین سفیر و نیروهای آمریکایی در عراق برای پایاندادن به این محاصره ضدانسانی و جلوگیری از به خطر افتادن جان شمار بیشتری از بیماران است. دسترسی آزادانه ساکنان اشرف به خدمات پزشکی باید تأمین شود.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
13اسفند ۱۳۸۹ (4مارس ۲۰۱۱)

